Inläggsarkiv Senaste kommentarer
      Prenumerera på medlemsutskick Arkiv Senaste inläggen Inläggsarkiv Sidor Senaste inläggen Sidor Senaste kommentarer
        Inläggsarkiv Senaste kommentarer

Så många evenemang har ställts in denna vår och sommar av olika föreningar. Det gäller också oss i Matfors Trädgårdsförening. Vid vårt senaste möte pratade vi om att hitta på något som fungerar i Coronatider.

Vad sägs om ”Mini-Drop in-Ta´t som det är-Tramper”?

*Kort varsel 2-3 dagar före, på Hemsidan och FB.

*Bestäm själv dag och tidsintervall när folk får komma.

*Ingen guidning. Besökare få gå och titta som de själva vill.

*Ingen tokrensning före! Eller ingen rensning alls. Skönt att få se att andra också har ogräs. Eller mossig gräsmatta. Eller tomma platser i rabatterna efter vinterns isbränna.

Vad tror ni? Utflyktsmål där man inte klumpar ihop sig och håller avstånd.

Jag kan börja.

Tisdagen den 7 juli mellan 15 och 19 får ni trampa runt hos mig i Vivsta 148. Har jag tur har min favoritblomma mariaklockan slagit ut. Ta med fika om ni vill. Finns olika platser att sitta på. Eller, varför inte besöka Vivsta Bygdegård också? De har Sommarcafé med Loppis öppet till 15.00.

Hoppas någon fler bjuda in till en Minitramp. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Något som blommar fint. Något som du håller på att skapa. Trädgårdsprydnader, damm eller dyl. Vad som helst som piggar upp oss i Coronatider.

Skicka e-post till jaoblom@gmail.com eller ring Jan-Olof Blom 070-584 22 53 och meddela vad som ska stå i din inbjudan, till DIN MINITRAMP!

Matfors Trädgårdsförening

Genom Charlotte Graneheim (070-17 408 17)

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail Dela med dig!

av admin